dissabte, 22 de març de 2014

El soroll a l'institut (i 2): idees de l'alumnat de 1r

En aquesta segona entrada (i última per aquest curs) sobre tema de la contaminació acústica us volem mostrar algunes de les propostes que l'alumnat de 1r d'ESO ha pensat per reduir l'excés de soroll a l'institut.

Està clar que una cosa és la teoria i l'altra portar-ho a la pràctica però, en tot cas, hi ha idees originals i interessants. Crec que val molt la pena llegir-ho i reflexionar-hi una mica entre tots:

a) Iniciatives que hauria de fer el professorat o l'institut:

-conscienciar més l’alumnat

-més vigilància als passadissos

-fer cartells de silenci i penjar-los. Posar-los en llocs on no s'hauria de parlar fort

-fer diferents torns per classes, tant per entrar com per sortir de les aules

-sortir més ràpid de l’institut

-jugar amb algun joc de silenci

-si es passen del to de veu castigar-los sense parlar durant un temps

-posar els vídeos a classe amb el volum fluix

-no posar musica als entrenaments

-que la classe que fa poc soroll guanyi algun premi

-no posar la música del canvi de classe tant forta perquè hem d’alçar la veu per parlar

-posar un limitador de soroll a les classes (quan els professors marxen un moment de classe, allò sembla un galliner!)

-controlar els decibels cada mes per anar mirant si millorem i reduïm el so

-posar un aparell que piti quan hi hagi massa soroll

-posar com un semàfor al passadís de tal manera que, si hi hagués molt xivarri es poses vermell, i, quan tot està en silenci, es posi verd

-tenir espais més oberts perquè no s’acumuli el soroll en un lloc petit

-vigilar els passadissos també per alumnes que vulguin ajudar a que hi hagi més silenci

-no tancar les portes de cop per no fer tant soroll

-ensenyar a l'alumnat que, si volen parlar, que aixequin la mà

-posar més càstigs si algú crida molt a classe i fer més fulls d'incidència per aquest motiu

-posar positius als que no criden i així potser els què no ho fan agafaran la mateixa iniciativa

-que els profes tinguessin un xiulet d’aquells que nosaltres sentim i ells no

-canviar les cadires per altres que no facin soroll quan s’arroseguen

-fer una xerrada amb algú de fora de l’institut que ens pugi fer veure la importància de fer silenci

-insonoritzar les aules i posar totes les finestres de doble vidre





a) Iniciatives que haurien de fer els nois i noies:

-no parlar cridant

-als canvis de classe no cridar tant

-intentar no fer tants crits a l’entrar i sortir de classe

-parlar fluix pels passadissos

-no córrer pels passadissos

-no parlar d’una punta a l’altra del passadís

-fer més silenci quan parla el professorat, així tampoc ells/es no haurien de cridar tant

-no fer xivarri a classe

-no interrompre a la classe

-esperar el teu torn de paraula

-fer més cas al professorat

-aixecar les cadires i no arrossegar les taules

-no arrossegar els peus i les motxilles

-no pegar-nos

-no pegar cops a la porta

-no espentejar quan puges les escales o quan estàs esperant que t’obrin la porta per entrar a classe, perquè llavors és crea una petita discussió en la qual puges de to al parlar

-si veiem algú cridant o parlant molt fort avisar-lo nosaltres mateixos perquè es controli

-parlar menys en general

-tenir més tranquil·litat

-portar-nos tots millor


Cal afegir res més?

20 comentaris:

  1. Comprar noves taules i cadires per tal de que no facin soroll al ser arrosegades o no marcar pulsacións perquè les cadires estan coixes

    ResponElimina
  2. Personalment trobo que aquesta notícia està molt ben feta i que si reflexionéssim tots seríem un institut molt més silenciós. També hi ha comentaris que no estan fets per millorar, estan fets per gust es a dir que t'agradaria fer, d'altra banda hi han altres que estan molt ben rumiats i que si es compleixen estaria molt bé.
    Íker Íñiguez
    1r ESO B

    ResponElimina
  3. Nosaltres creiem que aquestes idees estan molt bé, tot i que algunes son una mica desbaratades, creiem que a part d'escriure totes aquestes idees també les hauriem de dur a terme. Està molt bé expressar aquestes idees, però si no fer res per aplicar-les no ens servirà de res.

    Júlia Ranera i Mireia Duaigües 1r d'ESO D

    ResponElimina
  4. Aquesta noticia crec que esta molt ben estructurada i m'agrada lo que explica perquè es veritat. El nostre institut es molt sorollós i necessita un gran canvi. Personalment diria que si tot ens hi poséssim podríem fer un institut molt més silenciós.
    En aquesta noticia hi ha idees molt bones i s'haurien de aprofitar per millorar aquest institut, espero que les facin servir.

    Bernat Erta Majó
    1r ESO D

    ResponElimina
  5. Estan molt bé la majori de les idees que s'han plantejat.Crec i considero que no compraran cadires i canviaran totes les del institut ja que seria gastar-se molts diners. La proposta del xiulet, la trobo com una mesura bastant estranya perquè crec que ens sentiríem com uns gossos. És inevitable no fer soroll, ja sigui dels projectors, de les cadires, de les taules, dels talons d'alguns profes o alumnes, de les tecles de l'ordinador, d'algunes portes que s'obren, de coses que cauen al terra, etc.
    Hi ha mils i milers de sorolls i molts no ens adonem ni que estan.

    Meritxell Pardo
    1r ESO D

    La majoria de propostes em semblen molt bona idea.

    ResponElimina
  6. Aquestes preguntes están molt ben plante-jades yo crec que si fem cas al professors i no cridem al institut hi haura poca contaminacio acustica

    1rD Sebi Lucas

    ResponElimina
  7. amo no m´agrada el soroll perqué no en concentro i es tic me preocupar per soroll que per el estudis pero pensó que la noticia esta molt be.

    CRISTIAN ZARCOS

    ResponElimina
  8. La veritat es que hi ha moltes propostes que no valen gaire com:
    -portar-nos tots millor
    -no pegar-nos
    -no pegar cops a la porta
    Ni ha més però també estant idees bastant bones com:
    -no espentejar quan puges les escales o quan estàs esperant que t’obrin la porta per entrar a classe, perquè llavors és crea una petita discussió en la qual puges de to al parlar
    Això per part de l’alumnat. També hi ha professos que s’han passat com:
    -si es passen del to de veu castigar-los sense parlar durant un temps
    Encara hi ha més, la qüestió es que hi ha molt bones idees però d’altres no tant.
    Fins aquí us parla en Roger Martín.
    Junts podem fer moltes més coses que per separat
    fem un institut més silenciós!
    Roger Martín

    ResponElimina
  9. Aquesta pagina esta molt ven feta, perquè així podem refreccionar. El que m'ha fet molta gracia a set posar un semafor i si hi ha molt xivarri per els pasadissos que es posses vermell, i si no hi ha xivarri es posses verd. Això si el que possa te molta rao.

    Ainhoa Charles
    1r ESO C

    ResponElimina
  10. M'assemblen molt correctes les propostes que hem oferit el alumnat,tot són classes de módals mes o menys,si ho apliquessim no sol tindríem una pau al institut,tindriem una pau interior,estaríem mes feliços amb nosaltres mateixos però...A qui volem enganyar? Tots sabem que no som capaços d'estar tranquils,ens renye i continuem,així fins a la incidencia o expulsió,tindriem de fer un canvi molt bèstia,no seriem capaços alguns alumnes,una proposta massa complicada per aquest alumnat,però tot i això la idea és molt bona.

    ResponElimina
  11. Jo crec que aquesta notícia està molt ben feta ja que el nostre institut és molt sorollós i si tots ens proposéssim a fer quelcom per poder disminuir el soroll ho aconseguirem segur, ja complint els requisits que hem fet entre tots nosaltres, perquè s’ han d’aprofitar.
    No cal gastar dines per a fer un institut més silenciós sinó que ho hem de fer nosaltres.
    També hi ha sorolls que no ens adonem que els fem però si que en fem molts que sabem que ens adonem i que podríem reduir.
    Endavant i fem un institut més silenciós.
    Núria Jové Vidal
    1r ESO C

    ResponElimina
  12. A quest comentari es ta ve per que ens diu maneres de no fer tan soroll al nostre institut. Totes les idees que han posat els nostres companys de curs estan molt be, però hi ha alguna cosa que diuen que tindria que sobra però esta bastant be ma agradat.

    Adrià Guiu 1 ESO B

    ResponElimina
  13. Personalment, crec que aquesta activitat ha estat molt be, perquè ens fa reflexionar sobre el que hauríem de fer per millorar l’institut. Com que som un institut molt sorollós, hauríem de fer gairebé totes les coses que hi ha escrites per millorar, i no nomes els de primer, sinó tothom, inclús els professors.
    Clàudia Rubí Ortiz 1rESO B

    ResponElimina
  14. Algunes propostes eren bones i algunes no tant, com: ficar parte si algú parla o ficar semafors al passadis, posar un limitador de soroll a les classes, no pegar cops a la porta ( alguns no ho fem aixó ).
    Algunes m'han semblat bona idea ensenyar als nens que aixequin la ma quan vulguin parlar o no correr ni parlar tant als passadisos ni parlar tant fort

    Alex Rodriguez 1r B

    ResponElimina
  15. Penso que gran part de les mesures proposades són bones pero també n'hi ha de exesives, com la de ficar fulls d'incidencia per crida, penso que seria mes just si en comptes de ficar un full d'incidencia, estiguesis un pati a la clase poder sortir o portan la paperera movil un divendres...
    Però en general la majoría de mesures estan be.
    Edu Espejo 1ESO B

    ResponElimina
  16. Jo crec què està bé què pensem com intentar no fer tan de xivarri a l'institut (ja què al ser tan gran hi ha moltes persones i s’acumula molt de soroll) i fer propostes, però crec què per molt què s’intenti arreglar-ho, al final no farà què la gent canvi la seva manera de pensar sobre el fet de no cridar o parlar en un to fort, potser es reduirà el soroll però la gent continuarà cridant de totes maneres. La notícia està molt bé en general.

    Marina Comet Altisent
    1r ESO B

    ResponElimina
  17. La meva opinió és que molta gent, (entre elles jo), que no ens costa gens dir normes possibles per tal de reduir el nivell de soroll a l'institut, però el que més ens costa és complir-les, per tant, ens hem d'esforçar a complir-les per tal de poder estudiar en un institut més silenciós!!!
    També penso que hi han algunes normes massa dures, i que podríem fer "com concursos" per premiar a la classe més silenciosa, al passadís més silenciós...
    Nil Pasqual 1r ESO B

    ResponElimina
  18. Jo crec que hauríem de reflexionar una mica sobre tot el soroll que fem per el passadissos perquè sense donar-nos compte pugem el to de veu. Algunes propostes eren bones però no totes. Com que som un institut molt sorollós, tindríem que fer totes les coses de la llista.

    Marta Sipan
    1r ESO B

    ResponElimina
  19. Una idea del que tindríem que fer per poder reduir una mica la contaminació acústica al centre seria intentar no arrossegar les cadires i taules quan les ajuntem.

    Victor Gras 1r ESO A

    ResponElimina
  20. Jo crec que les que està molt bé aquesta notícia i ens servirà per donar-nos compte del soroll que hi ha als passadissos del nostre institut. També crec que es molt important que no hi hagi tant soroll perquè podem acabar amb conseqüències dolentes. M'ha agradat molt la idea de les propostes per solucionar-ho, que han fet els alumnes de 1r d'ESO. M'ha sorprès molt que una de les meves propostes sortís en la notícia i m'ha semblat molt bé.


    Desirée González Saló
    1r ESO A

    ResponElimina